Акваріум. Хоббі і не тільки...

Список розділів Наше життя Хоббі, розваги, досуг

Опис: Розповідаємо про свої захоплення, інтереси, відпочинок і вільний час.

#1 Kym » 20.05.2014, 14:26

Ця стаття відкриває серію порад та роз'яснень початківцям аквариумистам. Отже, наші перші кроки.

Ви вирішили завести рибок. Це дуже добре , так як на відміну від кішок і собак за ними не треба щодня прибирати продукти їх життєдіяльності , не треба вигулювати і т.д. і т.п. Але , тим не менш , за ними необхідний більш тонкий догляд і турбота ! І якщо Ви думаєте , що для того , щоб Ваші вихованці були щасливі їм треба всього лише насипати пригорщу корми - то Ви жорстоко помиляєтеся ! Їхнє життя залежить від багатьох факторів: від жорсткості і температури води , від кількості корму , від акваріумних рослин , від сумісності різних порід , які проживають разом ... Загалом , ці фактори можна перераховувати досить довго , весь час згадуючи щось нове. Але в цій статті ми зупинимося на кількох моментах , як то: вибір акваріума , вибір місця , якість води.

Отже , акваріумісти , Ви вже точно визначилися і впевнені , що у Вас все вийде!

Перший крок - вибір місця. Вам необхідно знайти місце , куди поставити акваріум для початківців. Його не можна ставити на підвіконні або поблизу вікна : це загрожує перенагрівання води влітку або переохолодженням - взимку ! І в тому і в іншому випадку результат для Ваших рибок буде один - загибель ! Щоб цього не сталося , акваріум початківцям повинен бути розташований біля стіни , але не поблизу батарей або інших джерел обігріву. Знайдіть нейтральне місце: наприклад , біля стіни . Поставте столик (і цей столик відтепер і надалі належатиме акваріумних рибок !) , А на столик поставте акваріум.

Тепер поговоримо про форму та літражі ( обсязі ) акваріума початківцям . На цей рахунок є багато думок : одні радять починати з малого об'єму ( літрів 20-25 ), інші радять 100 літровий ... Я ж пораджу такий акваріум для початківців: якщо Ваша квартира - розміром зі стадіон , то сміливо можете визначити для цього одну кімнату. А якщо серйозно , то починаючому аквариумисту для початку краще придбати будинок для рибок середніх розмірів , приблизно літрів 40-60 , не більше . І до речі , з приводу круглого акваріума - він не дуже доречний для комфорту риб. По-перше він малий за обсягом , а по-друге більше двох особин у круглому акваріумі жити довго не будуть. Тому вибирайте краще звичайний прямокутний форми і не морочте собі голову !

І тепер трохи про воду. Воду необхідно обов'язково відстоювати протягом декількох днів. Ось дивіться , як я роблю. Етап перший - набираю в дві пластикових каністри фільтровану воду (можна, звичайно , і просту , але аж надто я своїх вихованців люблю!) . До речі , каністри - спеціально для води і тільки для води ! Ніякі інші використовувати категорично не можна! Навіть якщо Ви їх триста раз мили ! . Етап другий: ставлю каністри в темне місце і не чіпаю їх дві доби. Етап третій - вода для акваріума готова до застосування . Ось так просто! Температура води залежить від роду рибок , які будуть жити в акваріумі. Так, так , друзі , не дивуйтеся : для багатьох видів риб зміна температури хоч би на пару градусів загрожує хворобою чи смертю !

Тому про температуру води я буду розповідати в наступних статтях. У тих же статтях я постараюся якомога зрозуміліше наводити приклади яким саме видам риб потрібна вода відповідної температури і ще багато-багато іншого ! Даю Вам слово: скоро Ви відчуєте себе справжніми аквариумистами і , повірте , Вам це дуже сподобається!
Востаннє редагувалось Kym 20.05.2014, 15:09, всього редагувалось 2 раз(ів).
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#2 Kym » 20.05.2014, 14:29

Отже , Ви вже й місце підготували , і вода в каністрах відстоюється . Що далі? А далі постає питання : як вибрати акваріум , який акваріум вибрати? І ось тут є маса нюансів , які потрібно враховувати. І головний нюанс: цілісність будинку для Ваших вихованців , який Ви обираєте . Не варто особливо довіряти продавцям на пташиних ринках: вони скоріше - « впарівателі » , ніж продавці ! У чому різниця ? Так вона ж очевидна: продавець і консультацію дасть і гарантію , а на ринку Вам гарантію дадуть ? Отож бо й воно , що ні! І принісши акваріум додому ( а він стоїть не тридцять копійок !) Ви можете виявити протечку , тріщинку або ще що-небудь . А повернувшись на ринок до « впарівателю » і пояснивши в чому проблема , швидше за все почуєте у відповідь : «Ваші проблеми! Нічого не знаю : я вам продав новий екземпляр і я його перевіряв і там нічого не протікало ! »І т.д. і т.п ! І кому Ви що доведете ? Тому краще відвідати зоомагазин , де є , так би мовити , » рибний » відділ , тобто акваріумний відділ .

Який акваріум вибрати? Будьте уважні : розмір грає значення . Виміряйте столик , на якому стоятиме майбутній « дім» для рибок і виходячи з цих розмірів вибирайте житлоплощу своїм вихованцям. Так , якщо довжина столика 1 метр , довжина акваріума повинна бути близько 80 см (можна менше , головне не більше!) Для чого такі заходи? Просто з часом Вам знадобиться поставити , наприклад , компресор або підсвічування , а відповідно , треба місце на столику. Йдемо далі!

Як вибрати акваріум : звертайте увагу на все: від якості скла , до якості швів ( багнетів , в які « втоплені » краю скла). Саме в цих місцях - судинних скла і каркаса трапляється розгерметизація і , відповідно - протечка ! Також раджу звернути увагу на запах , що виходить з ємності. Запах не повинен бути різким і хімічним ! Запитайте також країну виробника ( « Made in China » - Вам ні до чого !) . Якщо все гаразд , то дізнайтеся у продавця чи є гарантія на його товар . Якщо він здивується , то парируйте , сказавши наступне: якщо при наборі води вдома акваріум дасть протечку , чи можна буде його замінити на інший? Як правило , продавець дає гарантію: йому не вигідно через невеликої суми грошей підставляти під «удар » репутацію магазину!

Отже, припустимо , Ви залагодили всі формальності і вибрали акваріум.

Привізши його додому , не варто відразу поспішати і наливати в нього приготовану ( відстояну ) воду. Нехай акваріум постоїть годину просто так. Через годину віднесіть його у ванну і ретельно промийте проточною теплою водою , але! Чи не застосовуйте ніяких миючих засобів ! Просто промийте його кілька разів і все! Промили ? А тепер зробіть так : розстелите махровий рушник (бажано широке ) і поставте на нього акваріум вгору ногами. Залиште його в такому положенні на годину-дві , поки він стечет.Когда він стек і трохи просох , поставте його у належний стан . Принесіть з ванної відро води і акуратно влийте в ємність. Почекайте хвилин двадцять і уважно почніть оглядати шви на наявність протікань.

Якщо все гаразд , то не поспішайте виливати воду : нехай вона постоїть ще годину-дві. Цей захід обережності : все-таки герметик - це «хімія» , а раз так , то вода нейтралізує дію цієї самої « хімії». По закінченні двох годин , вилийте воду і знову промийте ємність. Потім знову дайте їй просохнути. І тільки після цього треба переходити ... ні, не до затоки відстояної води . Треба переходити до створення акваріумного ландшафту.
Востаннє редагувалось Kym 20.05.2014, 15:07, всього редагувалось 1 раз.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#3 Kym » 20.05.2014, 14:30

Сьогодні я детально розповім вам про те , як правильно запустити ваш перший акваріум. Отже !

Це тільки на перший погляд здається , що запустити акваріум - раз плюнути : налив води , кинув грунт , корч , встромив пару кущів рослин все - можна запускати рибок. Якщо ви так зробите сьогодні , то завтра будете збирати сачком плаваючих до верху черевом риб: вони просто здохнуть ! Підготовка до запуску - справа надзвичайно відповідальна. Дивимося покроковий алгоритм запуску акваріума.

Для початку ви повинні ретельно підготувати грунт , корчі і рослини.

1 ) Коряги. Пам'ятайте : використовувати можна тільки ті корчі , які не виділяють смол і різких запахів ( наприклад , ні в якому разі не рекомендую використовувати корчі хвойних порід дерев). Краще всього, якщо ви не будете діяти навмання , а просто підете в найближчий зоомагазин і купіть невелику корч. Принесіть корч додому , замочіть її у відрі з підсоленою водою і залиште відмокати на сім діб . Чому саме в солоній воді? Все просто: сольовий розчин знищить всі можливі мікро організми , які можуть нести загрозу екосистемі вашого акваріума , а головне - вода оживляти корч , корч стане важкою і буде лежати на дні , а не плавати в товщі води. Це що стосується покупних корчів . Якщо ж ви вирішили принести корч з лісу , наприклад. коріння ліщини або верби , то такі корчі обов'язково повинні бути піддані тривалому варінні : варіть корчі в солоній воді , протягом 5-6 годин. Потім , зніміть відро з корчем з вогню , остудіть воду , і перекладіть корч в чисту солону воду відмокати ще протягом 4 діб. Лише після цього корч придатна до використання.

2 ) Грунт . З грунтом все трохи простіше: якщо ви використовуєте гальку або гравій (розмір неважливий ) , то їх обов'язково слід прокип'ятити протягом години , в трохи підсоленій воді. Якщо ви будете використовувати пісок , то пісок обов'язково необхідно прожарити на сковорідці : в піску всякої гидоти навіть більше , ніж в корчі і гальці ( гравії ) разом узятих! Пісок висипається частинами на розпечену сковорідку і « смажиться » протягом 30 хвилин. При цьому пісок необхідно часто помішувати дерев'яною лопаткою або ложкою. Після прожарювання , рекомендую просіяти пісок крізь дрібне сито , щоб видалити всі випадкові домішки , які більше пісочної піщинки (я так завжди роблю і вам раджу ) . Після цих процедур грунт можна застосовувати.

3 ) Рослини . Що стосується рослин , то їх теж слід дезінфікувати . Але , природно , термічно обробляти їх не треба. Куплені рослини спочатку рекомендується промити струменем проточної води. Потім , набираєте в миску трохи відстояної води і додаєте в неї пару кристаликів марганцівки (вода стане ніжно- рожевої) . Далі, ви витягаєте рослини з розчину марганцівки і кладете в ємність , скажімо , в банку , з відстояною водою. Залиште рослини в банку на тиждень : за цей час рослини створять свій мікроклімат і пройдуть певні стадії адаптації. Залишаємо їх поки в спокої.

4 ) Акваріум . Тут все просто: його слід ретельно вимити , але , ніколи не застосовуйте для миття засоби побутової хімії . Якщо , не дай Бог , погано прополощіть ємність і залишиться хоч крапля «хімії» , то неприємності Вам забезпечені! Мийте акваріум тільки жорсткою щіткою , новими губками , а якості миючого засобу можете використовувати трохи солі або соди.
підготовка до запуску - засипання грунту

засипання грунту

5 ) Обов'язкове обладнання для акваріума. У це поняття входять:
- Компресор , він же - аератор (цей прилад служить для збагачення акваріумний води киснем) ;
- Акваріумний фільтр - прилад , який фільтрує воду , затримуючи всілякі органічні і механічні суспензії , якось : частки пилу , частинки гниючих рослин і тд ;
- Термометр - зрозуміло , для чого ;
- Люмінесцентна лампа - для освітлення акваріума (потужність та інтенсивність світіння лампи залежить від конкретних видів рибок і рослин , які будуть проживати в новому будинку ) ;
- Сачки , скребки , губки - теж зрозуміло для чого ;
- Кришка для акваріума повинна бути обов'язково , бо загрозу ззовні ніхто не відміняв.

Залежно від розміру та ваги акваріума , ви підбираєте відповідну тумбу . Місце можете вибрати довільно , але врахуйте: акваріум не повинен стояти біля вікна або в безпосередній близькості батарей опалення. Найкраще місце для нього - під стінкою.

Тепер переходимо до етапів наповнення нового будинку для рибок грунтом , корчами , рослинами , водою і жителями.

Запуск акваріума. Етап перший : стелимо грунт. Грунт можна засипати рівним шаром , а можна створювати гори і пагорби - це на ваш смак. Але врахуйте: шар грунту , в будь-якому випадку , повинен бути не менше 4-5 сантиметрів. Це необхідно для того , щоб грунт не сильно замулювався . При засипці грунту враховуйте смаки ваших рибок : одні рибки люблять пісок , інші - тільки гравій або гальку , а треті - і пісок і гравій у змішаному стані. Загалом , слід враховувати цей фактор.
перший і другий етапи запуску акваріума

запуск акваріума - етап другого

Запуск акваріума. Етап другий: встановлюємо корчі та інші аксесуари. Ну , тут нічого складного : візьміть олівець , аркуш паперу і накидайте приблизне розташування аксесуарів. До речі , саме цей спосіб самий розумний і використовується досвідченими акваріумістів. Приклад : корч ставиться трохи далі від центру акваріума , на дні , в хаотичному або упорядкованому порядку ставляться плоскі камені , химерні камені , раковини , осколки кераміки , глиняні черепки , шкаралупа кокоса , бамбук і тд.

Запуск акваріума. Етап третій: заливаємо воду. Увага : воду слід заливати дуже акуратно , щоб уникнути зайвого замутнения . Як це зробити правильно ? Берете відро води і відрізок звичайного садового шланга. Тепер опустіть один кінець шланга у відро , а інший кінець - в акваріум , на саме дно. Відро слід поставити вище рівня акваріума (візьміть драбину і поставте відро на саму верхню платформу ) . Далі - чиста фізика (закон сполучених посудин ) : берете в рот кінець шланга , який опустили в акваріум , робите всмоктувальне зусилля - і вода стане перетікати з відра в акваріум. Тепер направте струмінь води на скло і ви уникнете замутнения . Є і ще один спосіб : при заливці води (без шланга і відра ) слід поставити на дно ємності тарілку і направляти потік води в неї : вода з тарілки буде , рівномірно і без бризок , наповнювати ємність. Коли акваріум буде наповнений , залишаємо його в спокої (ніяких рибок та інших живих тварюк туди не заселяємо - рано ще ) .

Запуск акваріума. Етап четвертий: підключаємо фільтр і компресор. Розмір фільтра прямо пропорційний розміру вашого акваріума : тобто для великого - великий , для малого - малий . На кожному фільтрі є регулятор потужності. Ставимо регулятор в середнє положення. Далі , запускаємо компресор і теж в середньому режимі . Увага: якщо в кімнаті тепло , то акваріумний обігрівач вам не потрібен. Якщо ж прохолодно , то він знадобиться для того , щоб встановити постійну ( більш-менш ) температуру води. як правило , оптимальна температура - це +23 * С +25 * С. Освітлення не включайте . І нагадую ще раз: не садіть ні рослини , ні рибок !

У такому стані акваріум повинен простояти деякий час. Стежимо за змінами , які відбуватимуться під час запуску акваріума :

1 ) День перший - четвертий : цілком імовірно , що вода може стати мутною. Нехай це вас не лякає : у цей час створюється своєрідний мікроклімат і ваше втручання може порушити що створюється екологію акваріума ;
запуск акваріума - 4 -й день - посадка перших рослин

запуск акваріума - посадка рослин

2 ) На четвертий день посадите в акваріум перші рослини. Рослини повинні бути самими невимогливими до параметрів води. Такими є: наяс , роголістнік , валліснерія , Річчі , гигрофила , амбулия .

3 ) На дев'ятий - десятий день можна вмикати освітлення . Але тільки на певний час , приблизно , на 9-10 годин на добу. В цей же час виймаємо і чистимо фільтр: за десять днів він порядком забився і потребує грунтовної чищенні . (До речі - про чищення фільтра. Коли ви будете його чистити і полоскати , то наберіть в окрему ємність акваріумний води ( з вашого ж акваріума) і полощіть його тільки в цій воді). Запустіть в новий будинок першим жителів: наприклад , зграйку мечоносців . Перша доба поспостерігайте за рибками , але не годуєте їх (не бійтеся - вони не загинуть ) .

4 ) День одинадцятий : годуємо рибок. Корми даємо трохи , оскільки вчора ваші рибки не їли. І якщо їм дати багато корму , то у них почнуться проблеми з шлунком. Годуєте їх два рази на добу невеликими порціями мотиля . Продовжуйте спостереження .

5 ) День сімнадцятий - двадцятий : якщо все гаразд і ваші рибки веселі і рухливі, значить екосистема встановилася , і можна продовжувати заселення . Однак , перед цим слід підмінити , приблизно , 10-15 % води , почистити скла , знову почистити фільтр. Залежно від обсягу акваріума , можете продовжити його заселення , але майте на увазі наступне: перенаселення - ворог не тільки самих риб , але і всієї екосистеми в принципі. Пам'ятайте негласне правило: на 1 рибку , розміром до 5 сантиметрів , необхідно 2-3 літри води. Виходячи з цього робіть висновок , кого і скільки ви можете посадити в акваріум. Не забудьте про равликів , оскільки равлик - це природна лабораторія з переробки органічного сміття !

6 ) День двадцять п'ятий: чистимо грунт , підміняємо воду - 15 % від обсягу .
тепер акваріум обзавівся своїм кліматом і працює

тепер акваріум запущений

Ось , власне, і весь запуск акваріума : тепер він обзавівся своїм кліматом і працює!

Ваші подальші дії :
1 ) щотижнева підміна води , в кількості 1 / 3 від загального обсягу води ;
2 ) чистка фільтра - раз на п'ять днів;
3 ) раз на тиждень чистимо грунт;
4 ) різноманітьте раціон харчування ваших рибок.

На цьому поки все.

Як бачите , запуск акваріума - справа тонка. Але якщо ви проявите терпіння і старанність , то і нагорода буде відповідною: ідеально працює акваріум !
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#4 Kym » 20.05.2014, 15:10

Як почистити акваріум.

Споглядання рибок, що плавають в акваріумі, здатне заспокоїти людину і зняти стрес. Але важко заспокоїтися, коли ти дивишся на рибок, плаваючих в брудному акваріумі. Крім того, якщо акваріум вчасно не чистити, рибки будуть хворіти і можуть загинути. Давайте розглянемо, як грамотно почистити акваріум.

Починати чищення акваріума необхідно з очищення скла. Як правило на склі досить швидко наростають водорості, а також поселяються дрібні мікроорганізми, із-за чого погіршується видимість. На яскраво освітлених ділянках акваріума як правило наростають зелені водорості, схожі на зелений пух на каменях, склі і листках рослин. Якщо на склі або листках рослин з'являється коричневий наліт, це говорить про те, що недостатнє освітлення і у воді розмножуються діатомові водорості.

Найбільш простим способом почистити скла від водоростей є спеціальний скребок. Багато акваріумісти воліють використовувати магнітний скребок для очищення скла. Магнітний скребок складається з двох частин, одну з яких поміщають у воду, а другий притягують її зовні через скло. Таким чином ви можете водити скребок по склу і внутрішня його частина очистить скла акваріума. При цьому ви зможете почистити акваріум зсередини навіть не замочивши рук.

Магнітні скребки підходять тільки для скляних акваріумів, так як вони можуть подряпати пластмасові стінки. Пластмасовий акваріум можна почистити за допомогою скребка, який є губкою на дерев'яній ручці. Недоліком такого типу скребка є те, що він не підходить для глибоких акваріумів.

У продажу можна знайти спеціальні магнітні скребки для пластмасових акваріумів, але в магазинах вони з'являються досить рідко.

Якщо у вас немає скребка, почистити скла можна за допомогою звичайної губки для миття посуду або капроновим панчохою. В даному випадку очистити скло буде трохи складніше.
Як бачите, за допомогою скребка можна почистити лише скло, але це не вирішує проблему очищення листя і каменів.

Цікавим способом почистити декоративні елементи акваріума є використання певних видів рибок. Ці рибки харчуються різною органікою, що мешкає в акваріумі. У зоомагазинах можна знайти риб, які допоможуть вам почистити скло, грунт, камені, обладнання і траву. Для великих і для маленьких акваріумів рекомендується купувати різних рибок. Пам'ятайте те, що ці види рибок вимагають періодичної підживлення спеціальними кормами.
Серед найбільш популярних рибок, які допоможуть очистити акваріум, можна виділити анциструсов, моллинезий і гуппі. Щоб вони взялися за роботу, необхідно давати рибкам менше корму. Якщо вони постійно будуть ситими, очищати водорості вони не будуть.
Багато заводять равликів в акваріумі, вважаючи, що вони допоможуть почистити акваріум від водоростей. Даний метод не дуже ефективний, так як слимаки їдять мало і нерівномірно, із-за чого на склі часто залишаються сліди з доріжок, проеденных у водоростях.

Після того, як проблема очищення стекол вирішена, необхідно почистити фільтр. У більшості фільтрів в якості фільтруючого матеріалу використовується спеціальний водостійкий поролон. В першу чергу необхідно вимкнути фільтр і витягнути цей поролон.
Щоб почистити фільтр, потрібно дуже добре промити цей поролон під струменем води і вставити його назад у фільтр. Періодично, приблизно раз в 1-2 місяці, потрібно повністю розбирати механізм фільтр і видаляти з нього бруд і слиз. Найзручніше почистити деталі фільтра за допомогою старої зубної щітки.
Якщо ви завели акваріум менше двох місяців тому, ви можете не мити грунт за умови, що риби з'їдають весь корм. Щоб дізнатися, що грунт пора почистити, потрібно трохи поворушити його і принюхатися до бульбашок, які піднялися до поверхні. Відсутність пухирів або запаху від них говорить про те, що грунт чистий. Неприємний запах говорить про те, що ґрунт потрібно терміново чистити.

Для очищення грунту можна використовувати сифон: циліндр, до якого прикріплений шланг. Увіткніть циліндр в грунт і залиште на деякий час. Перший час вода в циліндрі буде каламутною, бруд поступово буде нестися з водою у відро. Як тільки вода в циліндрі знову стане прозорою, можна встромляти циліндр в інше місце грунту.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#5 Kym » 20.05.2014, 15:12

Як зробити акваріум.

Отже, ти вирішив зробити акваріум своїми руками. Ми не будемо розбиратися, чому ти вирішив його не купувати, а виготовити самостійно. Ми допоможемо тобі відповісти на питання: як зробити акваріум? Не варто відразу робити величезний акваріум, можна обмежитись середнім на 20 - 40 літрів.

Щоб саморобний акваріум прослужив якомога довше, необхідно особливу увагу приділити питанню вибору відповідного сорту скла. Ти запитаєш, як зробити акваріум своїми руками, якщо ти нічого не розумієш у виборі скла? Не варто відразу засмучуватися, ми тобі зараз розкладемо все по поличках.
Скло поділяється на сорти від вищого М1 і закінчується нижнім сортом М8. Для акваріума в домашніх умовах не варто використовувати скло нижче М3. Якщо ти плануєш використовувати акваріум виключно вдома, то вітринне скло стане відмінним вибором.

Саморобний акваріум тим і привабливий, що робиться з тих матеріалів, які легко можна відшукати і придбати. Тут виникає один важливий момент: необхідно правильно визначитися з товщиною скла, щоб вона витримала тиск води. Адже проблема, як зробити акваріум, не така вже й проста, ти повинен точно знати, що скло просто не лопне. Товщина підбирається з спеціальних таблиць. Далі необхідно дотримуватися чіткої інструкції, яка обов'язково приведе тебе до чіткої відповіді на питання: як зробити акваріум своїми руками?

Спочатку необхідно заточити скла, якщо це не було зроблено в майстерні. В іншому випадку не уникнути порізів. Після цього необхідно ретельно очистити всі ребра від шліфувального каменю і ретельно знежирити всі торці спиртом або ацетоном, так саморобний акваріум вийде ще більш барвистим. Щоб зробити акваріум в домашніх умовах, необхідно перенести його дно ближче до майбутнього постійного місця дислокації. Тепер необхідно промазати всі ребра встановлюються стекол герметиком. Якщо товщина скла 4 мм, то зручніше буде використовувати 20-кубовий шприц. При нанесенні герметика необхідно стежити за тим, щоб не утворювалося утоньшений або порожнин. Ретельно промазанное скло кладемо на дно, вдавлюємо його. Тепер ти вже починаєш розуміти, як зробити акваріум?

Як зробити акваріум


Тепер таку ж “герметичну” операцію необхідно виконати з іншими боковинами і верхи нашого саморобного акваріума. При установці бічних стін необхідно ретельно стежити за стиками, інакше в майбутньому проблем не оберешся. Акваріум в домашніх умовах - це справжня перевірка твоїх навичок у “рукопашний” бою з інструментами. Встановивши всі боки, залишай сохнути саморобний акваріум на добу. В цей час ти можеш подумати над сенсом життя і паралельно відповісти собі на питання: як ти зміг зробити акваріум своїми руками? Ти все думаєш, а добу вже пройшли. Тепер необхідно приклеїти ребра жорсткості по необхідності. Для цього необхідно покласти саморобний акваріум на бічну стінку, ребро намазується клеєм з трьох сторін. Для виготовлення акваріума в домашніх умовах необхідно ретельно промазати довгу сторону ребра. Тепер у тебе знову з'являються цілі добу на те, щоб відпочити, перевести дух і придумати ще кілька рішень, як зробити акваріум своїми руками?

Як зробити акваріум


Після повного висихання клею його надлишки необхідно прибрати за допомогою леза. На внутрішніх швах можна не обрізати, у воді цей недолік буде не помітний, тим більше клей безбарвний. Що ж ще залишилося зробити, щоб довести проблему як зробити акваріум до логічного завершення. Далі йдуть приймальні випробування, просто заливай акваріум до верху водою, щоб перевірити чи є течі, або ж зміг зробити акваріум в домашніх умовах без єдиної вади. Вода повинна протриматися без течі в акваріумі кілька годин. В такому випадку акваріум готовий до використання. Повір, що саморобний акваріум - це дійсно круто. Тепер ти запросто зможеш відповісти на питання, як зробити акваріум своїми руками?

Акваріум начебто готовий, але не повністю. Тепер необхідно зробити кришку для акваріума своїми руками. Стильну кришку для акваріума можна зробити з фанери. Виготовлення кришки завдання не дуже складне, в цьому можна переконатися самостійно. Кришка акваріума своїми руками - це перевірка твоїх здібностей. Наша конструкція повинна буде складатися з рами, нагорі якої необхідно розташувати три дошки з петлями для швидкого доступу до акваріума. Деревину ти можеш вибрати практично будь-яку: осика, сосна, а також фанера ПВХ, відмінно підійде для кришки акваріума своїми руками зробленої. Схожа така кришка на звичайний прямокутник без дна. Щоб все вийшло якісно, необхідно проклеїти деревину і закріпити її за допомогою цвяхів і шурупів.

Для проведення фільтрів та іншого обладнання в задній стінці необхідно передбачити кілька отворів. Кришка для акваріума своїми руками може бути виготовлена і трохи інакше. Можна зробити відкидну кришку: вона повинна складатися з трьох дощок. Передня кріпитися до середньої за допомогою петель. На передню панель необхідно встановити світильники, саме тому ця панель є найбільш масивною. Задня дошка надійно кріпиться до рами, вона повинна утримати дві інші дошки. Ось і готова кришка для акваріума своїми руками, а ти кажеш, що ще сумнівався у своїх силах, а виявилося ось, що сам зміг зробити.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#6 Kym » 20.05.2014, 15:24

Грунт в акваріумі.

Грунт є, мабуть, найголовнішою частиною планування і комплектації майбутнього акваріума. Разом із заднім фоном, освітленням і додатковими декоративними елементами грунт необхідний для надання акваріуму краси, індивідуальності. Разом з тим, грунт є субстратом для рослин, а також створює на поверхні своїх частинок відповідні умови існування складного комплексу бактерій, грибів, моховаток та інших мікроорганізмів, що переробляють продукти життєдіяльності риб. Крім того, грунт також працює як примітивний механічний фільтр, в який провалюються макроскопічні частинки і суспензії, що забруднюють воду.

Дістати грунт для акваріума можна самостійно, в руслах річок і струмків, але справа ця вельми клопітна, до того ж потрібна довга обробку, тому більшість акваріумістів віддають перевагу купленому.

Перед покупкою грунту, необхідно з'ясувати його походження і хімічний склад. Якщо це вапняк, то він виділятиме у воду акваріума карбонати, а це підвищує жорсткість води. Не всі рибки і рослини можуть жити в жорсткій воді. Для того, щоб перевірити наявність карбонатів в грунті, можна просто нанести на нього декілька крапель столового оцту. Про присутність карбонатів, свідчитиме виділення бульбашок газу.

Отже, розглянемо, які грунти існують і доступні любителям на сьогоднішній день.

Перш за все, грунти можна розбити на три групи за їх походженням:

натуральні пісок, галька, гравій і щебінь;
грунти, отримані шляхом механічної або хімічної обробки натуральних, природних матеріалів
штучні грунти.

Грубозернистий пісок ідеально підходить для тих акваріумів, де утримуються дрібні риючі риби і рослини із слабкою кореневою системою.

У тих акваріумах, де живуть крупні риби, що постійно підкопують грунт і ростуть рослини з сильною кореневою системою, як грунт більше підійде галька.

Що стосується штучного грунту: це можуть бути скляні або пластмасові кульки.

Пластиковий і скляний грунт, абсолютно нешкідливий. Він не виділяє у воду будь-яких речовин шкідливих для риб. Але використовувати його можна тільки в акваріумах з штучними рослинами або якщо живі рослини ростуть в горщиках. Крім того, необхідно пам'ятати про те, що він абсолютно не придатний для утримання риючих риб.

Тепер настав час поговорити про колір. Вважається, що грунт обов'язково повинен бути темних тонів і у жодному випадку не повинен бути кольоровим. Поза сумнівом, на тлі темного грунту, зелень рослин виглядатиме ефектнішою, та і рибки здаватимуться яскравішими. Але що робити, якщо акваріум обладнується у вигляді псевдорифа? Вид темного грунту на тлі коралів, буде абсолютно недоречним. Якщо Вам подобається світлий або кольоровий грунт - купуйте.

З приводу розмірів частинок грунту, він може бути будь-яким, але це не означає, що в акваріум можна насипати пил або покласти цеглу. Мабуть, оптимальний розмір від 2 до 8 мм. Але можна і трохи більше, найголовніше, щоб розміри частинок були по можливості однакової величини і переважно округлої форми. Тобто грунт повинен бути пористим. Попадання між крупними частинками, дрібніших, приведе до того, що циркуляція води в грунті буде затруднена, в ньому почнуться застійні процеси, які приведуть до загнивання коріння рослин і псування води.

Не залежно від того, чи купуєте ви грунт або добуваєте самостійно, у будь-якому випадку його необхідно обробити.

Якщо як грунт використовується пісок, його потрібно просіяти через сито, щоб видалити дрібніші частинки. Не рекомендується використовувати пісок червонуватого відтінку, він містить велику кількість заліза, шкідливого для деяких риб. Гальку також необхідно перебрати, щоб частинки були приблизно однакового розміру. Звичайно, ця процедура потрібна тільки якщо пісок або галька добувається самостійно, а при покупці якісного грунту, в ній немає необхідності. Хоча хороший, якісний грунт достатньо дорогий і може бути не кожному по кишені.

Тепер грунт необхідно ретельно промити. Для цього його поміщають в який-небудь посуд і заливають водою, потім перемішують, а воду зливають. Цю процедуру слід повторювати до тих пір, поки вода, що зливається, не стане абсолютно прозорою.

Після промивки грунт треба продезинфікувати, прокип'ятивши його протягом 15-20 хвилин або прожаривши на деці в духовці.

У якій послідовності оформляти акваріум: до або після заповнення його водою?

Як показує досвід, послідовність дій повинна бути такою: промитий грунт (пісок / гравій) розподіляють на дні резервуару, після чого вмонтовують нижнє опалювання (якщо необхідно). Окремо очищають і замочують коріння і корчі: вони повинні повністю ввібрати в себе воду і піти на дно. Камені теж спочатку промивають, а потім вже починають укладати. Великі камені і корчі повинні стояти не в грунті (пісок / гравій), а на скляному дні. Багато риб люблять підкопувати камені і шматки дерева і влаштовують собі під ними укриття: через це ціла піраміда каменів може звалитися, якщо вона неміцно тримається в грунті.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#7 Kym » 20.05.2014, 15:34

Аерація і фільтрація води в акваріумі.

Хоча аерація і фільтрація можуть проводитися незалежно один від одного, ми обговоримо їх разом, оскільки багато фільтрів обладнані вбудованим пристроєм для насичення акваріумної води киснем.
Аерація води в акваріумі

аерація води в акваріуміКонцентрація кисню, розчиненого у воді, знаходиться в прямій залежності від заселеності акваріума, його глибини, площі водної поверхні, режиму освітленості, температури води та від деяких інших чинників. Величезну роль в підтримці нормального кисневого режиму в акваріумі відіграють водні рослини. У великих акваріумах, які добре засаджені рослинами і містять відносно невелику кількість риб, можливе самозабезпечення киснем, оскільки він в достатніх кількостях утворюється в результаті фотосинтезу. На перший погляд, додаткове його надходження шляхом аерації, тобто продуванням повітря через воду, зайве. Проте на практиці, як правило, настає брак кисню.


Чинники, що впливають на вміст кисню у воді

Температура.
На вміст кисню у воді впливає температура води: чим тепліше вода, тим менше в ній міститься кисню, і навпаки. Крім того, підвищена температура прискорює метаболічні процеси у риб, внаслідок чого їх потреба в кисні підвищується саме в той час, коли його вміст у воді знижується. З цією проблемою можна справитися шляхом інтенсивнішої аерації.
Рослини.
Рослини часто цінуються за їх здатність утворювати кисень. Проте слід пам'ятати про те, що в нічний час вони самі споживають кисень і виробляють вуглекислий газ. Таким чином, хоча рослини дійсно можуть допомогти задовольнити потреби риб в кисні вдень, зате вночі все живе в акваріумі конкурує в боротьбі за кисень, вміст якого в цей час доби знижується. Тому в акваріумах, густо засаджених рослинами, ночами може відчуватися брак кисню.
Равлики і інші живі істоти.
Велика популяція равликів може зробити значний вплив на вміст кисню в акваріумі. Те ж саме можуть робити і бактерії. Споживання кисню аеробними бактеріями, що беруть участь в азотному циклі, допустимо, тому що замість цього вони приносять значну користь. Проте, якщо в акваріумі спостерігається надмірна кількість органічних відходів (наприклад, через регулярне перегодовування риб), популяція бактерій буде рости і поглинати більше кисню, ніж коли риб годують раціонально. Равлики теж збільшують кількість органічних відходів.

Значення аерації води акваріума, яка проводиться за допомогою спеціальних компресорів, що продувають крізь неї повітря з розпилювачів, полягає не тільки в насиченні води киснем. Аерація, крім усього іншого, викликає змішування шарів води за допомогою бульбашок повітря, сприяє вирівнюванню температури в акваріумі на всіх рівнях, особливо, якщо вода штучно підігрівається, усуває різкі перепади температури води, як по горизонталі, так і по вертикалі. Крім того, циркуляція води, що створюється сильним потоком повітря, імітує певні екологічні умови, які необхідні різним видам акваріумних риб. Аерація води акваріума сприяє збільшенню проточності грунту, забезпечує створення необхідних умов для нормальної життєдіяльності грунтових бактерій, що запобігає накопиченню і загниванню органічних залишків і тим самим утворенню таких шкідливих для риб газів, як аміаку, метану і сірководню.
Фільтрація води в акваріумі

Фільтрація води в акваріумі необхідна для механічного очищення води від зависі, для хімічного очищення води від продуктів життєдіяльності риб та інших організмів, що населяють акваріум.

У всіх, навіть правильно обладнаних і збалансованих акваріумах повинне проводитися очищення води від частинок грязі, залишків корму, слизу і продуктів обміну речовин. Якщо на дні і рослинах скупчується грязь, вода каламутніє, особливо якщо в акваріумі мешкають риби, які риються в грунті. У деяких випадках очищення води слід вважати необхідним, особливо в перенаселених акваріумах.

Вода в акваріумах очищається за допомогою фільтрів. Принцип дії фільтрів оснований на наступному: бульбашки повітря, проходячи через тонку трубку, захоплюють з собою воду, яка, проходячи через наповнювач – фільтруючий елемент, який знаходиться на дні або в грунті, залишає в ному завислі частинки і, очистившись, надходить назад в акваріум. У більшості фільтрів для акваріумів циркуляція води здійснюється за рахунок руху бульбашок повітря, яке нагнітається компресором.

У великих акваріумах з великою кількістю крупних риб, що риються в грунті, доцільно застосовувати фільтри відцентрового типу з автономним двигуном. Для механічного очищення води від завислих частинок у всіх типах фільтрів застосовують наповнювач - пісок, капронову нитку-путанку, паролон, інші пористі нейтральні матеріали.

Процес фільтрації складається з двох фаз: механічної і біологічної. На фільтруючому матеріалі затримуються частинки грязі - це механічна фаза. Але потім на цю грязь накидаються бактерії сапрофіти і розкладають її до простих мінеральних речовин - в ідеалі до води, вуглекислого газу, нітратів і деяких інших. Це біологічна фаза. І якщо вона виконується в повному об'ємі, вода в акваріумі завжди буде кристально прозорою.

Але це в ідеалі, тобто, якщо субстрат фільтру густо заселений бактеріями. Фільтруючий наповнювач,це по суті гігантська колонія мікроорганізмів. Але в новому фільтрі ще не встигла поселитися достатня кількість мікроорганізмів. Якщо фільтр кожного разу добре відмивати, то знову ж таки потрібних мікроорганізмів у необхідній кількості там не буде! В цьому випадку біологічна фільтрація акваріумної води виконуватиметься далеко не в повному обсязі. Вода акваріума буде насичена органічними речовинами, що наполовину розклалися, і вже прямо в ній у величезній кількості розведуться мікроорганізми, що роблять її білувато-каламутною! Фільтр практично не затримує бактерій і марно сподіватися їх відфільтрувати.

А що ж тоді робити? Можна не робити нічого - саме з часом пройде. У фільтрі поселяться "правильні" бактерії, коли їх стане багато, вони не допустять викиду у воду напіврозкладеної органіки і вільноплаваючі у воді бактерії помруть з голоду - біла муть зникне. Вода стане прозорою, в акваріумі встановиться біологічна рівновага.

Мити наповнювач фільтру - тільки за потреби. Тобто тоді, коли його заростання бактерійними плівками і мулом почне заважати прокачуванню води. При цьому категорично не можна використовувати ніякі миючі засоби. Краще всього прополоскати його воді, викачаній з того ж акваріума при частковій її підміні. Мета такої процедури - не відмити фільтр до стерильної чистоти, а звільнити пори наповнювача і відновити достатньо вільну протоку води через фільтр.

Процес встановлення біологічної рівноваги можна у багато разів прискорити якщо в новий акваріум поставити СТАРИЙ БРУДНИЙ ФІЛЬТР з благополучного акваріума, або внести достатню кількість (приблизно 10%) старого грунту. Є спеціальні бактерійні препарати, які теж помітно прискорюють цей процес.

І на сам кінець відповімо, ЧОМУ не МОЖНА ВІДКЛЮЧАТИ АКВАРІУМНИЙ ФІЛЬТР. Та тому, що насправді він живий, і без притоки свіжої, насиченої киснем води, швидко помре. Замість корисних нітрифікуючих бактерій в нім поселяться анаеробні мікроорганізми, які почнуть виділяти сірководень і метан. Якщо запустити, не промивши, вимкнений фільтр, що простояв декілька днів, риби можуть отруїтися.

В даний час існують фільтри, які не тільки очищають акваріумну воду від муті, але і одночасно є свого роду регуляторами хімічного складу води. У цих фільтрах як фільтруючий наповнювач, використовується іонообмінна смола, торф'яна крихта, активоване вугілля, інші матеріали.

Вибір фільтру залежить як від розмірів акваріума, так і від числа і чутливості риб, що мешкають в нім. В принципі розрізняються два види фільтрації: внутрішня і зовнішня.

Які ж типи фільтрів бувають:

донні, встановлюються на грунті або усередині нього;
внутрішні, укріплювані на внутрішній стінці акваріума;
зовнішні, такі, що стоять окремо від акваріума або прикріплені на зовнішній стінці акваріума.

Донний фільтр

Ці фільтри мають певні переваги. Створюючи рух води в грунті, ці фільтри сприяють розвитку корисної грунтової мікрофлори. Проте нормально функціонувати донний фільтр може тільки тоді, коли грунт має достатні дренажні властивості.

До недоліків донних фільтрів відноситься незручність їх обслуговування.

Внутрішній фільтр

Ці фільтри простіші і зручніші в застосуванні. Таким фільтром є розпилювач, який знаходиться усередині поролонової камери, розташованої біля дна. Для його очищення досить зняти поролоновий чохол, промити його, віджати і надіти знову. Перевага внутрішньої фільтрації полягає головним чином в тому, що вона відбувається прямо на місці, і грязь збирається і забирається прямо усередині водного резервуару. Сам фільтр, якщо дивитися на нього зайвий раз не хочеться, можна прикрити корчем або каменем. Коли патрон забивається, його можна дістати і почистити, не піднімаючи багато грязі.

Зовнішній фільтр

Ці фільтри найбільш складні у виготовленні, та зате зручніші в експлуатації. Їх фільтрючий наповнювач знаходиться поза акваріумом.

Отруйні речовини органічного або неорганічного походження перетворюються або розщеплюються усередині фільтру в основному за допомогою живих організмів. У цих процесах беруть участь головним чином аеробні бактерії - крихітні живі організми, діяльність яких обумовлена багатим вмістом кисню у воді. При конструюванні такого фільтру воді надається можливість часто вбирати кисень, що йде на користь бактеріям.

Біофільтр повинен забезпечити бактеріям субстрат і воду з високим вмістом кисню. На малюнку - схема проточного фільтру, де вода, пройшовши відсік з гранулятом, проводиться через верхній край стінки в проміжну камеру і при цьому вбирає в себе кисень.

Як би добре не функціонувала система фільтрів, вони все одно не зможуть видалити з води всі шкідливі речовини. Тому разом з очищенням води за допомогою фільтрів доводиться регулярно займатися її частковою заміною. Рекомендується щотижня міняти третину від загального об'єму води в акваріумі. Разом зі свіжою водою в акваріум поступає двоокис вуглецю, необхідний рослинам. При заміні води риби і рослини не повинні піддаватися дуже різкому перепаду температур.


Для того, щоб одночасно із заміною води прибрати з акваріума мул, що накопичується на дні, використовується сифон.

Найпростіший сифон - це шланг, на одному кінці якого знаходиться лійка. Зливаючи воду з акваріума, ми лійкою рухаємо грунт, мул вивільняється, всмоктується в лійку і зливається разом з водою. Є багато видів сифонів: від простого шланга з лійкою, електричних сифонів, де вода не зливається, а проходить через фільтр і повертається в акваріум, до систем зливу-наливання води.

Прості сифони легко виготовляються самостійно.

Можна порекомендувати покупку окремо шланга необхідної довжини і окремо колби (лійки). Колби бувають різних форм. Високі кращі, оскільки грунт, піднімаючись до середини колби, опускається назад, а мул всмоктується в шланг. Якщо акваріум сильно заріс травою, то застосовуються спеціальні тонкі насадки для сифонування грунту в акваріумі між і під рослинами. Як правило, сифонити грунт в акваріумі необхідно раз на тиждень. Це залежить від багатьох чинників: кількості риб в акваріумі, рослин, яким потрібен дуже змулений грунт та багатьох інших.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#8 Kym » 20.05.2014, 15:35

Інвентар для догляду за акваріумом.

Догляд за акваріумом здійснюється за допомогою допоміжного інвентаря, до якого відносяться сачки різної форми і величини, годівниці, затискачі, присоски, пінцети і багато іншого. Вони повинні бути виготовлені з нейтральних матеріалів, що не виділяють у воду отруйні речовини.

При використанні інвентаря в різних акваріумах, його необхідно продезинфікувати. Але краще на кожен акваріум мати свій інвентар.

Отже, який же інвентар необхідний акваріумісту в першу чергу.

Набір сачків різних розмірів. Їх рукоятки повинні бути такими, щоб можна було дістати будь-яке місце в акваріумі. Для вилову риб потрібно два сачки, щоб можна було використовувати прийом "подвійний обхват". Переслідування риби одним сачком може викликати у неї стрес. Дуже маленькі сачки безкорисні - навіть для лову дрібних риб. Мінімальні розумні розміри сачка - 10х15см. Очевидно, для великих риб потрібні більші сачки. В більшості випадків сачки виготовляють з нейлонової сітки. Для риб, що настовбурчують шпильки в разі небезпеки (наприклад, для сомів), потрібні спеціальні сачки з щільної тканини, тому що в звичайних сачках вони можуть заплутатися.
Склоочисники (магнітні і звичайні шкребки) - застосовуються для очищення оглядового скла від водоростей. Шкребки з металевим лезом можуть подряпати акрил, розрізати силіконовий герметик, що скріпляє між собою стінки акваріумів, зроблених з силікатного скла. Тому ними краще або взагалі не користуватися, або користуватися дуже обережно.
Відра - необхідні для різних цілей. Стандартні пластмасові відра виготовлені не з харчової пластмаси, проте їх можна використовувати для зливання брудної води. Для води, що заливається в акваріум, краще використовувати емальовані відра, ємкості для зберігання харчових продуктів.
Сифон з трубкою для очищення гравію. Використовується як "пилосос" для грунту. Добре видаляє детрит. Корисний також для дренажу надмірно замуленого грунту. Проте його не слід використовувати з цією метою під час регулярної щотижневої процедури догляду за акваріумом, оскільки це завдасть дуже відчутного удару по популяції корисних мікроорганізмів, що живуть в грунті і біофільтрі.
Додатковий невеликий суцільноскляний акваріум об'ємом 5-10 літрів. Застосовується для відсадження мальків, хворих і тільки що куплених рибок на карантин, а також рослин, які ще дуже малі і можуть постраждати від риб. При необхідності його можна встановити на будь-якій плоскій поверхні, здатній витримати його вагу. Для нього не потрібно спеціальної підставки. Проте він повинен мати кришку або покривне скло, а також власну систему підігріву і аерації води. Також може бути потрібен і фільтр - це залежить від обставин на даний момент часу. Зазвичай використовується простій губчастий фільтр.
Годівниці для живого і сухого корму. Запобігають розповсюдженню нез'їденого корму по всьому акваріуму.
Довгий пінцет - для зручності підняття різних предметів з дна. Ножиці, скальпель, бритва.
Набір різних присоск і затискачів - для кріпильних і інших цілей.
Ємність з поділками - для вимірювальних дій з рідинами.
Запасний недорогий компресор - на випадок якщо основний вийде з ладу.
Запасний обігрівач - на випадок виходу з ладу основного.
Запасний термометр - на випадок якщо зламається основний.

Це приблизний перелік інвентарю, необхідного для догляду за акваріумом на перший час.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#9 Kym » 21.05.2014, 07:37

Равлики в акваріумі : шкода чи користь ?

Чи будуть у Вашому акваріумі равлики - вирішувати Вам. Вони можуть принести як шкоду , так і користь. Яку ж роль відіграють равлики в акваріумний життя ?

Користь від акваріумних равликів

Равлики є природними санітарами : знищують залишки корму , загиблих риб , екскременти риб , підгнилі частини рослин , плівку на поверхні води , наліт на стінках акваріума.
Равлики відіграють важливу роль у підтримці біологічної рівноваги в штучному водоймищі , а поведінка деяких равликів (наприклад , Мелані ) служить показником чистоти грунту або води , що допомагає аквариумисту вчасно помітити і вирішити проблему забруднення.
Равлики по- своєму красиві і можуть служити елементом прикраси акваріума.

Шкода від акваріумних равликів

При нестачі іншої їжі равлики можуть поїдати або пошкоджувати водні рослини.
Деякі равлики (наприклад , фізи ) виділяють слиз.
Може виникнути проблема перенаселення ( а , отже , і браку кисню) , оскільки більшість равликів інтенсивно розмножується.

Якщо Ви вирішили , що у Вашому акваріумі будуть равлики , потрібно пам'ятати дві речі:

Не можна приносити в акваріум равликів з природних водойм , тому що разом з ними в акваріум може потрапити інфекція. Краще всього купити равликів в зоомагазині або на зооринку .
Бажано , щоб акваріум був накритий кришкою , оскільки деякі равлики (особливо ампулляріі ) можуть з нього вилазити.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#10 Kym » 21.05.2014, 07:40

Вибір рослин для акваріума.
Навіщо потрібні рослини в акваріумі?

рослини виділяють у воду кисень , так необхідний акваріумних рибок ;
вони беруть участь в безлічі біохімічних процесів в акваріумі , сприяючи наближенню акваріумних умов до природних , встановленню і підтримці біохімічного рівноваги;
водні рослини служать природним притулком або нерестовим місцем для акваріумних рибок , а для деяких видів риб рослини - це додаткова підгодівля (якщо акваріуміст дає своїм вихованцям мало рослинного корму ) ;
нарешті , водні рослини в акваріумі грають декоративну роль. Якими б гарними були фотошпалери , камені , башточки або затонулі кораблі , куплені в зоомагазині , але без живих рослин це все виглядатиме штучним , мертвим .

Які рослини підходять для утримання в акваріумі?

Відразу треба зазначити , що рослини з природних водойм середніх широт навряд чи виживуть в тепловодному акваріумі з тропічними рибками : вони згниють від незвично високих температур. Якщо Ви все ж хочете посадити в своєму акваріумі яке-небудь красива рослина з сусіднього озера , то будьте готові до тривалої акліматизації нового " ​​мешканця " в окремій посудині , з поступовим підвищенням температури води. Найпростіше купити водні рослини в зоомагазині або на зооринку .
Критерії вибору водних рослин

при виборі рослин в першу чергу слід звернути увагу на їх колір (зазвичай він повинен бути яскраво - зеленим) , цілісність листя і кореневої системи , відсутність гнилі ;
на увазі того , що в нових умовах набагато краще приживаються молоді екземпляри , не варто витрачати гроші на старі , великі рослини , які красивіше (і дорожче !) , але можуть не перенести пересадку ;
рослини є плаваючі в товщі води , плаваючі на поверхні і укоріняються в грунті. Перед покупкою потрібно обміркувати , де саме Ви хотіли б розмістити нові рослини у своєму акваріумі , і вибирати рослини, що живуть у відповідній водній зоні ;
рослини різних видів досягають різних розмірів і ростуть з різною швидкістю. Не зайвим буде поцікавитися у продавця , як скоро і до яких розмірів виросте Ваше придбання , а також які умови (температура , жорсткість , кислотність , освітленість води) вважаються найбільш оптимальними для даного виду водних рослин.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#11 Kym » 21.05.2014, 07:42

Планування розміщення рослин в акваріумі.

Високі і густі рослини бажано розміщувати на задньому плані , там вони і виглядають краще, і огляду акваріума не заважають. Рослини поменше добре виглядають посередині і у бічних стінок . Для переднього плану підійдуть малорослі рослини. Частина акваріума ближче до передньої стінки краще залишити вільною.

Не потрібно розташовувати саджанці дуже близько один до одного, особливо швидкозростаючі , такі , як валліснерія , сагиттария , Егерія .

Для того щоб рослини виглядали суцільною стіною , найкраще посадити їх у шаховому порядку.

Великі, окремо стоять рослини найбільш ефектно виглядають саме окремо , кущові ж рослини краще розмістити кущиками , по кілька саджанців разом.
Скільки рослин має бути в акваріумі

Чим більше рослин припадає на одну рибку , тим чистіше буде вода. Грязьові частинки розкладаються бактеріями - руйнівниками і засвоюються корінням рослин. Надлишок грязьових частинок завжди свідчить про занадто великій кількості рибок і / або недоліку рослин.

Але занадто багато рослин в акваріумі з рибками - це теж не дуже добре. По-перше , рибкам буде тісно , по-друге , рослини днем виробляють кисень , а вночі його поглинають , що може викликати у рибок кисневе голодування.

Оптимальним вважається, коли водні рослини займають не більше 1 / 3 площі акваріума.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#12 Kym » 21.05.2014, 07:44

Одною із самих найбільш розповсюджених рослин для акваріума є валліснерія гігантська.

Латинська назва: Vallisneria gigantea .

vallisneria_gig.jpg
vallisneria_gig.jpg (10 Кб) Переглядів: 6325


Опис : родом з Південно-Східної Азії. Листя лентовидной форми з завужені овальним кінцем. Довжина листя 1-1,5 м , ширина близько 3 см. Колір коливається від червоно- коричневого до всіх відтінків зеленого.

Характеристика: відносно невибаглива (за умовами утримання ) рослина . Для валліснеріі гігантської підійде тропічний акваріум великої ємності. Найбільш ефектно виглядає на задньому плані і у бічних стінок акваріума. При розміщенні валліснеріі слід враховувати , що внаслідок великих розмірів вона може затінювати сусідні рослини.

Утримання : оптимальна температура води для валліснеріі гігантської - 20-26 ° С , жорсткість - не більше 8 ° , кислотність - 6-7. Часткова підміна води необов'язкова , оскільки валліснерія добре росте і в свіжої , і в старій воді. Освітлення повинне бути яскравим , тривалість світлового дня - не менше 12 годин. В якості грунту для валліснеріі гігантської підійде суміш піску , глини і торфу. Якщо грунт достатньо замулений , додаткова підгодівля не потрібно.

Розмноження: в умовах акваріума валліснерія гігантська розмножується вегетативно , шляхом утворення грунтових відводків . Після утворення 3-4 листків і мочки коренів відростки можна відокремити від материнського куща і посадити окремо . Насіннєвого розмноження в акваріумних умовах домогтися дуже складно.
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#13 Kym » 21.05.2014, 07:48

Посадка водних рослин.
Підготовка рослин до посадки.

Перед посадкою в акваріум необхідно ретельно оглянути рослини , видалити гнилі або пом'яті листя , корінці , які прилипли нитчасті водорості , ікру равликів , інші сторонні предмети. Занадто довге коріння потрібно вкоротити до товщини грунту , щоб пробудити їх до швидкого росту.

Далі рослини слід промити чистою водою кімнатної температури і , бажано , продезінфікувати. Для дезінфекції потрібно на 5-10 хвилин опустити рослини в розчин марганцю ( 2 г на 1 л води) , після чого промити їх водою.
Посадка водних рослин

Починати посадку зручно з заднього плану. Спочатку розміщуються рослини , укоріняються в грунті , потім - плаваючі в товщі води , і в останню чергу , коли акваріум вже повністю заповнений водою , - плаваючі на поверхні.

Рослини , укоріняються в грунті , садять так , щоб ростовая нирка була на поверхні грунту , а коріння повністю засипані. Коріння треба розміщувати відповідно до їх природним зростанням . Наприклад , криптокорини і валліснеріі пускають коріння вертикально вниз , а апоногетони і ехідоруси - в основному по горизонталі , йдучи вглиб всього лише на кілька сантиметрів.

Водні рослини , які беруть необхідні їм речовини з води за допомогою спеціальних органів своїх листя , потрібно садити в грунт у вигляді живців без коріння , попередньо видаливши листя з двох нижніх вузлів стебла.

Якщо в акваріумі будуть жити рибки , люблячі ритися в грунті , або коли необхідно обмежити розростання , рослини можна посадити в горщики. Цей метод має ще одну перевагу перед висадкою безпосередньо в грунт: при чищенні дна горщики з рослинами можна вийняти з акваріума , а потім поставити знову, не пошкоджуючи при цьому коріння рослин.
Догляд за водними рослинами

Необхідно постійно стежити за станом рослин в акваріумі , видаляти сильно розрослися пагони , захворілі відростки і листя , стежити , щоб плаваючі рослини не загороджували світло зростаючим в грунті. Раз на тиждень потрібно замінювати частину води в акваріумі , це корисно не тільки для рослин , а й для акваріумних рибок. Також корисно (а іноді просто необхідно ) робити рослинам підгодівлю .
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#14 Kym » 04.02.2015, 15:51

Рецепт co2 для аквариума. Интенсивность или длительность?!
система со2 для аквариумаНаиболее трудная часть процесса, после запуска системы СО2, так это поиск оптимального рецепта для генерации углекислого газа. В интернете можно найти множество рецептов, которые используют: мед, коричневый сахар, соду и прочие продукты домашней кухни.

Как правило, в поисках оптимального рецепта вы опробуете практически все эти рецепты. К слову сказать, это довольно-таки увлекательный процесс.

Главное различие всех рецептов между друг другом, так это разница в интенсивности выделения углекислого газа и длительности его выделения...

К примеру: если вы добавите больше сахара к дрожжам, то выделение углекислого газа будет более бурным, но сам процесс будет достаточно коротким, ибо появится спирт, который и убьет весь процесс брожения.

Меньшее количество сахара позволяет получить более длительно протекающий процесс генерации СО2. И, наверно, этот вид процесса следует считать наиболее оптимальным по длительности и интенсивности.

Используемый рецепт позволяет производить СО2 в течении примерно 14 дней с одной и той же скоростью. После, в течении примерно еще недели, скорость генерации СО2 будет понемногу спадать.

Наиболее хорошо рецепт работает в двухлитровых бутылках от чего угодно, за исключением бывших "химосодержащих".

Состав рецепта для генерации СО2
2 стакана сахара
1 чайная ложка соды выпечки
1/2 ч.л. дрожжей
Итак...

В небольшую чашку добавьте немного воды и пару щепоток сахара. Добавьте в смесь дрожжи, энергично все перемешивайте, пока вода не станет "игристой".

Это все позволит активировать сухие дрожжи, добавит кислород в смесь и предотвратит погибание дрожжей, как если бы все просто свалили в кучу.

Чистую бутылку заполните на 2/3 теплой водой. Добавьте 2 стакана сахара и пищевую соду в бутыль. Теперь следует потрясти бутыль, дабы размешать всю нашу сахарно-содовую смесь.

Минут через 10 добавьте смесь с дрожжами и оставьте всю эту систему СО2 в покое. Генерация СО2 начнется примерно через час-два.

Максимальное время, через какое может начаться генерация, составляет примерно 12 часов. Если через 12 часов вы не заметили пузырьков углекислого газа, то значит у вас или очень плохие дрожжи или утечка в системе. Наиболее вероятно, что это будет все-таки утечка.


Полезные советы по использованию этого рецепта в системах СО2
Заверните бутыли в пару слоев ткани или уберите в какую - нибудь коробку. Это позволить предотвратить:

Летом - перегрев системы, что приведет к быстрому истощению этой смеси СО2
Зимой - охлаждению системы, что приводит к снижению генерации СО2 в разы
Также есть смысл добавлять в смесь немного макро подкормок для подкармливания бактерий брожения. Слабый отвод со2 в аквариум может привести к повышению давления в системе СО2, что приведет к снижению генерации также.

Примерная схема самодельной системы СО2/Схема реактора для со2 генерации
Приєднаний(і) файл(и)
diy-co2-reactor.jpg
Примерная схема самодельной системы СО2/Схема реактора для со2 генерации
Kym M
Автор теми, Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 46
Репутація: 1
Повідомлення: 49
З нами: 4 роки 8 місяців

#15 Костянтин » 16.02.2015, 20:49

був у мене колись і акваріум і терраріум, і чого тоді інтернету не було
Костянтин M
Завсігдатай
Завсігдатай
Аватар
Вік: 34
Репутація: 3
Повідомлення: 68
З нами: 4 роки 5 місяців

#16 Mamusi » 25.02.2016, 12:38

В мене колись були рибки, але вони усі померли.((
Mamusi
Новачок
Новачок
Аватар
Репутація: 1
Повідомлення: 9
З нами: 1 рік 5 місяців

#17 admin » 27.02.2016, 18:13

Померли, не розчаровуємось, міняємо воду, по можливості прибириємо причину і ...запускаємо нових та радіємо.
admin
Администратор
Аватар
Репутація: 1
Повідомлення: 120
З нами: 3 роки 10 місяців

#18 admin » 27.02.2016, 18:14

а, ще забув, перед цим усим полюбому виловити померлих рибок, а то результат буде такий же :D, та й :pocus:
admin
Администратор
Аватар
Репутація: 1
Повідомлення: 120
З нами: 3 роки 10 місяців

#19 Alyonka » 27.02.2016, 21:22

а сколько рыбки живут?
Alyonka
Новачок
Новачок
Репутація: 0
Повідомлення: 6
З нами: 1 рік 5 місяців

#20 Роман » 28.02.2016, 08:56

у мене колись вуалєхвост сам жив 6 років - пока не надоїв B)
Роман

Наст.

Назва розділу: Хоббі, розваги, досуг
Опис: Розповідаємо про свої захоплення, інтереси, відпочинок і вільний час.

Швидка відповідь


Введіть код точно так, як на зображенні. Регістр букв немає значення.
Код підтвердження
>( :D B) :'( :( :) :o :p ;) :haha: :lol: :rtfm: :king: Ще смайлики…

   

Повернутись в Хоббі, розваги, досуг

Хто зараз на форумі (базується на активності користувачів за останні 5 хвилин)

Зараз переглядають цей розділ: 1 гість

cron